Historie
Společnost Gap byla založena v roce 1969 s hlavním cílem usnadnit výběr džínů a pro zákazníky udělat mnohem víc. Za více než 50 let se firma rozrostla na sedm značek a počáteční cíl přerostl v globální ambice prosazující rovnost, férové začlenění a především udržitelnost.
Jsme hrdí na to, že vytváříme kvalitní produkty, které naši zákazníci milují. A jsou to právě naši zákazníci, kteří tvoří hlavní GAP komunitu a společně s námi chrání planetu.
1969 – 1979
Manželé Fisherovi Don a Doris otevírají historicky první Gap v roce 1969 v San Francisku. The Gap Stores, Inc. „jde na burzu“ s počáteční nabídkou 1,2 milionu akcií za 18 $ za akcii.
1969
Don a Doris otevírají první obchod Gap na 1950 Ocean Avenue v San Francisku v Kalifornii. Jediné položky na prodej jsou pánské džíny Levi's a hudební nahrávky.
1970
V San Jose se otevírá druhý obchod Gap. Na 6 500 čtverečních metrech je polovina prostoru konfigurována jako sklad. Gap začíná prodávat Levi's také pro ženy.
1972
Ke svému třetímu výročí se Gap rozrůstá na 25 obchodů. Fisher Enterprises spouští druhý maloobchodní podnik Pants%ff !, kde nabízí kalhoty ve slevě na ulici Columbus v San Francisku.
1974
V našich obchodech se objevují první výrobky s označením Gap.
1976
The Gap Stores, Inc. „jde na burzu“ s počáteční nabídkou 1,2 milionu akcií za 18 $ za akcii.
1977
Společnost Gap Stores, Inc. uvádí na trh dva nové řetězce obchodů: Logo, zaměřené na zralejší a módně náročnější zákazníky, a Brands nabízející přístupnější produkty za atraktivní ceny.
1978
„Gap Fashion Pioneers,“ GAP debutuje s vlastní značkou džínů a manšestrů.
1980 – 1989
Společnost Gap Inc. kupuje značku Banana Republic se sídlem v Mill Valley v Kalifornii, která původně ve svém obchodě nabízela oblečení a doplňky se safari tématikou a vydávala vlastní produktový katalog. Značka Gap poprvé expanduje také mimo USA.
1981
První SuperGap, nový typ obchodu téměř dvakrát větší než standardní prodejna, se otevírá v Concordu v Kalifornii. Má soutěžit s Miller’s Outpost, konkurentem, který nedávno otevřel extra velké obchody.
1982
Společnost Gap spolupracuje během sezóny Back-to-School s Dodge Motors a společně pořádají loterii s výhrou 18 vozů Dodge Charger.
1983
The Gap Stores, Inc. kupuje Banana Republic, dvoupodlažní maloobchodní prodejnu se safari a cestovatelskou tématikou a katalogovou firmu založenou v Mill Valley v Kalifornii v roce 1978.
1984
Gap představuje svůj ikonický Pocket-T v 21 barvách.
1985
Michael J. Fox nosí Gap Pocket-T ve filmu Back to the Future.
1986
První GapKids obchod se otevírá v San Mateo v Kalifornii.
1987
Gap se poprvé rozšiřuje mimo USA a otevírá několik obchodů v Londýně.
1988
Nyní už ikonické logo Gap na modrém čtvercovém pozadí debutuje v polovině roku a nahrazuje původní kulatá malá písmena používaná od roku 1969.
1989
První obchod Gap v Kanadě se otevírá ve Vancouveru v Britské Kolumbii.
1990 – 1999
Supermodelky v bílých džínách Gap a tkaných košilích zdobí obálku 100. výročí časopisu Vogue. Cena akcií Gap, Inc. dosahuje historicky nejvyšší hodnoty 59 USD. Otevírá se první obchod Old Navy a následují další.
1990
babyGap debutuje v obchodě GapKids v Laurel Village v San Francisku.
1991
Maggie Gross, Gap, senior viceprezidentka pro reklamu a marketing a tvůrkyně kampaní Know-How a Individuals of Style, je uvedena do Síně slávy maloobchodní reklamy.
1991
Gap oznamuje, že na konci roku 1991 končí s prodejem Levi’s v obchodech Gap.
1992
Supermodelky v bílých džínách Gap a tkaných košilích ladí s obálkou čísla 100. výročí časopisu Vogue. Cena akcií Gap, Inc. dosahuje historického maxima 59 USD.
1993
Reklamní kampaň Who Wore Khakis debutuje vintage černobílými fotografiemi zobrazujícími legendy jako Ernest Hemingway a Gene Kelly v khaki kalhotách.
1994
V Colmě v Kalifornii se otevírá první obchod Old Navy na základě úspěšného prototypu Gap Warehouse. Nový název značky je inspirován barem v Paříži.
1994
Prodejny Gap Outlet otevírají své dveře jako součást nové divize Gap Factory Outlet.
1995
Obchody Gap a GapKids se otevírají uvnitř tokijského obchodního domu Hankyu a brzy poté přicházejí také vlastní obchody.
1996
Sharon Stone ohromuje svět módy tím, že se na předávání cen Akademie objevuje v černé sukni Valentino, sametovém kabátu Armani a roláku za 26 dolarů.
1997
Old Navy dosahuje ročních tržeb 1 miliardy dolarů, což z něj činí prvního prodejce, kterému se to podařilo za méně než čtyři roky.
1998
Ve finále sériálu Seinfeld najdete jak reklamu Gap’s Khaki’s Swing, tak reklamu Old Navy s Carrie Donovan a Magic the Dog.
1999
The San Francisco Chronicle jmenuje Gap Inc. „společností roku“ z 500 špičkových společností v severní Kalifornii. Společnost Gap uvádí na trh džíny „1969“, omezenou sérii prémiových džínů.
2000 – 2009
Old Navy expanduje na mezinárodní úrovni. Madonna a Missy Elliot si zazáří společně v Gap reklamě a propagují podzimní kolekci manšestrů, modré džíny a další produkty.
2000
Otevírá se první prodejna Old Navy Outlet. Začíná také OldNavy.com.
2001
Old Navy expanduje na mezinárodní úrovni a otevírá obchody v Kanadě.
2003
Madonna a Missy Elliot spolu hrají v reklamě na Gap a propagují manšestry a modré džíny podzimní sezóny.
2004
Zakladatel Gap Inc. Don Fisher odstupuje z funkce předsedy představenstva a nadále zasedá ve správní radě s titulem emeritní předseda.
2005
Banana Republic otevřela svůj první obchod v Japonsku. Obchod se nacházel v Printemps Ginza v Ginze v Tokiu.
2006
Společnost Gap spolupracuje se značkou (RED), kterou spustili Bono a Bobby Shriver, a prodává řadu produktů, z nichž polovina zisků podporuje programy boje proti chorobám v Africe.
2007
Gap Foundation ve spolupráci s prodejci a nevládními organizacemi uvádí na trh P.A.C.E. Program (Personal Advancement & Career Enhancement), který učí životním a pracovním dovednostem ženy, které pracují v oděvních továrnách, kde se vyrábějí naše výrobky.
2008
Společnost Gap Inc. získává značku Athleta nabízející od roku 1998 dámské sportovní oblečení.
2009
Zemřel Don Fisher, spoluzakladatel společnosti Gap Inc.
2010 – 2021
Athleta otevírá svůj první kamenný obchod. Gap Inc. investuje do špičkového dětského obchodu Janie a Jack a dalších.
2010
Gap se otevírá v Číně s obchody v Šanghaji a Pekingu a Gap.cn spouští online nakupování.
2011
Athleta otevírá svůj první kamenný obchod, který se nachází na ulici Fillmore v San Francisku.
2011
Do obchodů se dostává kolekce Banana Republic Mad Men, jedinečná spolupráce s režisérkou kostýmů televizní show oceněnou cenou Emmy, Janie Bryant. V letech 2012 a 2013 následují další dvě spolupráce.
2012
Banana Republic navrhuje uniformy pro Virgin America a připojuje se k dlouhé historii pozoruhodných módních návrhářů, kteří vytvářeli uniformy leteckých společností.
2012
Old Navy začíná představovat celebrity v televizních reklamách. Součástí je „Cheermageddon“ v hlavní roli s Georgem Takeim, který debutuje na Černý pátek.
2013
Gap Inc. získává Intermix, 32 řetězcových luxusních butiků po celé Severní Americe, založený v roce 1993 bratry Khajakem a Haro Keledijanem. Intermix otevírá obchod na Bowery na Manhattanu, svém prvním novém obchodě od vstupu do společnosti Gap Inc.
2013
Společnost Gap Inc. tvoří Alianci pro Bangladéšskou bezpečnost pracovníků s cílem zlepšit pracovní podmínky v Bangladéši.
2014
Společnost Gap Inc. oznamuje, že počáteční minimální hodinová mzda pro zaměstnance amerických obchodů se zvýší na 9 USD v roce 2014 a 10 USD v roce 2015. Společnost Gap Inc. je prvním významným maloobchodním prodejcem, který tak učinil. Prezident Barack Obama nečekaně navštívil obchod Gap na Manhattanu, aby ukázal svou podporu.
2015
Společnost Gap Inc. se zavazuje rozšířit společnost P.A.C.E. program a podpořit životy jednoho milionu žen do roku 2020. Toho bude částečně dosaženo tím, že Gap Inc. nabídne přístup k programu P.A.C.E globálním partnerům a dalším korporacím.
2017
Společnost Gap a Old Navy otevírají vlajkové lodě na Times Square v New Yorku a předvádějí vzhled nové flotily.
2017
Gap debutuje na „90s Archive Reissue“ s ikonickým produktem z tohoto desetiletí.
2018
Hill City uvádí na trh značku pánského sportovního oblečení.
2019
Banana Republic znovu vydá „Disent Collar“ a ten se vyprodá za jeden den.
2019
Gap slaví 50 let.
2019
Janie a Jack, špičkový dětský obchod, získává společnost Gap Inc a slaví 50 let!
2019
Athleta se hlásí ke svému prvnímu sponzorovanému sportovci Allyson Felix.
2020 – Současnost
2020
Značka GAP vstoupila na český trh a byl spuštěn první oficiální e-shop: gap.cz. Společnost Gap Inc. představila svoji strategii Power Plan 2023 pro růst svých účelově vedených, miliardových značek životního stylu.
2021
V rámci své strategie „Power Plan“ Gap Inc. ukončuje pánskou značku Hill City, prodává Janie a Jack firmě Go Global Retail a Intermix společnosti Altamont Capital Partners.
2021
Gap Home se exkluzivně prodává na Walmart.com, kolekce obsahuje na 200 kusů včetně postele, vany, nádobí, koberců, polštářů a dalších domácích doplňků.
2021
Simone Biles se připojuje k rodině Athleta a rozšiřuje skupinu vrcholových sportovců, kteří se značkou spolupracují.